s

יום שני, 5 באוקטובר 2015

פולקסווגן לא לבד: שרשרת המחדלים שקברו את "האיכות הגרמנית"

עוד לפני שהתפוצצה פרשת דיזלגייט החלו הגרמנים לפקפק במוניטין שהתעשייה שלהם בנתה במשך עשורים שלמים. מהשוחד בחברות ענק כמו סימנס ובוש ועד לפארסת בניית שדה התעופה החדש בברלין - נראה ש'מייד אין ג'רמני' כבר אינו ערובה לאיכות

החורף של 2013 היה החורף החשוך בתולדות ברלין.
בממוצע, בתקופה שבין דצמבר לסוף פברואר, מדדו תחנות ניטור מזג האוויר רק 96 שעות של שמש ישירה במשך שלושת החודשים האפורים שחנו בשמי גרמניה, אבל במקום אחד בברלין זרח אור כאילו יש לו שמש משל עצמו. היה זה בשדה התעופה החדש שהולך ונבנה בשנים האחרונות בעצלתיים.
האורות דלקו שם במשך כמעט שבועיים תמימים ללא הפסקה. הסיבה? קשיים טכניים.
מהנדסי מערכות החשמל פשוט לא הצליחו לכבות אותם. הנוסעים שהגיעו באותה תקופה לברלין ונחתו בשדה התעופה הישן שונפלד שממוקם בסמיכות לזה שנבנה, ידעו לספר על התלוצצויות של קברניטי המטוס שלהם שהפנו את תשומת ליבם של הנוסעים לפני הנחיתה למחזה הפילאי של אור שלא ניתן לכבות אותו.
המבוכה הגרמנית רק התגברה כשבאותו זמן הודיעה הנהלת הפרוייקט על עוד דחייה של שנה בתאריך הפתיחה המקורי שעמד על אוקטובר 2011.
נכון להיום, השדה החדש עדיין בתהליך בנייה ואף אחד, אבל אף אחד כבר לא מוכן להתחייב על תאריך פתיחה. זה לא רק פולקסווגן.
מעל האמינות והיעילות הגרמנית נתלה בשנים האחרונות סימן שאלה ענק, והוא מגיע דווקא מבית. בעוד אדי פרשת זיוף נתוני הפליטה של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם מסרבים להתנדף ותעשיית הרכב האירופאית כולה סובלת מריח רע וצלילת מניות חופשית בבורסות, הגרמנים עצמם כבר מביעים סקפטיות בשם שהתעשייה שלהם בנתה לעצמה בעשורים שמאז מלחמת העולם השנייה. "מרצדס זה לא מה שהיה פעם", הוא כבר משפט שגור בפי לא מעט גרמנים. אבל בעידן שבו פולקסווגן מזייפת, סימנס משחדת וברלין מאחרת, האמינות הגרמנית מתרסקת.

לכתבה המלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה