s

יום שני, 26 באוקטובר 2015

העסקה מתקרבת: ויסמן ירכוש את סונול בכ־450 מיליון שקל

המנכ"ל המודח של קבוצת אלון צפוי לממן את הרכישה באמצעות הלוואה מקבוצת עזריאלי שמוכרת לו את החברה, והלוואה שסונול תיקח מהבנקים. פעילות הנדל"ן של סונול לא נכללת בעסקה. ויסמן ינסה לצרף שותף, כשבין המועמדים שלמה נחמה

דודי ויסמן קרוב מאוד לרכישת חברת סונול מידי קבוצת עזריאלי ( 15,350.0 הוסף לתיק האישי) בראשות דנה עזריאלי. ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ בין השניים נמצא בשלבים סופיים, סביב מחיר של כ־450 מיליון שקל עבור החברה. המו"מ בין ויסמן לעזריאלי פורסם לראשונה ב"כלכליסט" עם תחילתו ביוני.
עם פרסום המו"מ הועלו הערכות שוויסמן יתקשה לבצע את העסקה, אולם מאז הוא קידם את ביצועה באופן משמעותי.
ויסמן פנה לרשות ההגבלים העסקיים כדי לקבל היתר לרכישת סונול לאור אחזקותיו העקיפות בדור אלון, ובמקביל הוא נמצא בשלבים סופיים של ארגון המימון לעסקה.
אחת האפשרויות היא שקבוצת עזריאלי תעניק לוויסמן הלוואת מוכר עבור חלק מהסכום, ואילו נתח אחר יילקח בהלוואה שסונול תיקח מאחד הבנקים הגדולים - צעד שכבר מצוי בהליכים.ויסמן חותם על העסקה לבדו, אולם הוא צפוי לנסות לצרף שותפים בהמשך.
הוא נעזר בשירותי הייעוץ של יו"ר בנק דיסקונט לשעבר שלמה זוהר, שעשוי להצטרף לעסקה באחוזים אחדים. מועמד נוסף המנהל מגעים עם ויסמן בנוגע להצטרפות כשותף הוא שלמה נחמה, בעל השליטה בקבוצת האנרגיה אלומיי קפיטל.


לכתבה המלאה

תגובה 1:

  1. דלק נשאר יציבה תחת יוסי אבו וממשיכה במאמציה להפוך את ישראל למעצמה אנרגטית איזורית.

    השבמחק