s

יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

דיווחים בארה"ב: פייזר ואלרגן במגעים למיזוג ענק

חיבור בין שתי החברות ייצור את קבוצת הפארמה הגדולה בארה"ב - ואת אחת החברות הגדולות הנסחרות בשוק האמריקאי. טבע הישראלית הודיעה לפני 4 חודשים על רכישת חטיבת הגנריקה של אלרגן

ענקיות הפארמה פייזר ואלרגן מנהלות מגעים למיזוג בין השתיים. כך על פי דיווחים בתקשורת בארה"ב. אלרגן נסחרת בניו יורק בשווי שוק של 113 מיליארד דולר ופייזר ( 35.45 1.31% ) בשווי של 216 מיליארד דולר, כך שחיבור ביניהן צפוי לייצר קבוצת פארמה ענקית בשווי של כמעט 330 מיליארד דולר.
רק אפל, מיקרוסופט, אקסון מוביל ואלפבית נסחרות בשווי שוק גדול יותר נכון להיום. החברה המשותפת, ככל שתקום, תהפוך לחברת הפארמה הגדולה בארה"ב מבחינת שווי שוק, ותעקוף את המובילה הנוכחית, ג'ונסון אנד ג'ונסון, הנסחרת בשווי של 275 מיליארד דולר - אם כי האחרונה אינה חברת תרופות מובהקת כשחלק גדול מעסקיה הוא פעילות דראג סטור. כחברת תרופות מובהקת, פייזר היא הגדולה ביותר בארה"ב.
אלרגן הפכה במרץ האחרון, בעקבות רכישת אקטאביס (Actavis) לחברת הפארמה השלישית בגודלה בשוק האמריקאי. מדובר במהלך שני של פייזר לרכישת ענק, לאחר שבשנה שעברה כשלה בניסיון לרכוש את החברה האנגלו שוודית אסטרה זנקה, לאחר שהגישה כמה הצעות - שנדחו כולן על ידי הנהגת אסטרה זנקה.


לכתבה המלאה

יום שני, 26 באוקטובר 2015

העסקה מתקרבת: ויסמן ירכוש את סונול בכ־450 מיליון שקל

המנכ"ל המודח של קבוצת אלון צפוי לממן את הרכישה באמצעות הלוואה מקבוצת עזריאלי שמוכרת לו את החברה, והלוואה שסונול תיקח מהבנקים. פעילות הנדל"ן של סונול לא נכללת בעסקה. ויסמן ינסה לצרף שותף, כשבין המועמדים שלמה נחמה

דודי ויסמן קרוב מאוד לרכישת חברת סונול מידי קבוצת עזריאלי ( 15,350.0 הוסף לתיק האישי) בראשות דנה עזריאלי. ל"כלכליסט" נודע כי המו"מ בין השניים נמצא בשלבים סופיים, סביב מחיר של כ־450 מיליון שקל עבור החברה. המו"מ בין ויסמן לעזריאלי פורסם לראשונה ב"כלכליסט" עם תחילתו ביוני.
עם פרסום המו"מ הועלו הערכות שוויסמן יתקשה לבצע את העסקה, אולם מאז הוא קידם את ביצועה באופן משמעותי.
ויסמן פנה לרשות ההגבלים העסקיים כדי לקבל היתר לרכישת סונול לאור אחזקותיו העקיפות בדור אלון, ובמקביל הוא נמצא בשלבים סופיים של ארגון המימון לעסקה.
אחת האפשרויות היא שקבוצת עזריאלי תעניק לוויסמן הלוואת מוכר עבור חלק מהסכום, ואילו נתח אחר יילקח בהלוואה שסונול תיקח מאחד הבנקים הגדולים - צעד שכבר מצוי בהליכים.ויסמן חותם על העסקה לבדו, אולם הוא צפוי לנסות לצרף שותפים בהמשך.
הוא נעזר בשירותי הייעוץ של יו"ר בנק דיסקונט לשעבר שלמה זוהר, שעשוי להצטרף לעסקה באחוזים אחדים. מועמד נוסף המנהל מגעים עם ויסמן בנוגע להצטרפות כשותף הוא שלמה נחמה, בעל השליטה בקבוצת האנרגיה אלומיי קפיטל.


לכתבה המלאה

יום ראשון, 25 באוקטובר 2015

תאכל אבק, גייטס: מייסד זארה הפך לזמן קצר לאיש העשיר בעולם

הונו של אמנסיו אורגה, הבעלים של אימפריית הבגדים אינדיטקס, הגיע אתמול ל-79.9 מיליארד דולר, מה שהציב אותו על פי פורבס בצמרת עשירי העולם. מאוחר יותר, בשל תנודתיות בשווקים, הונו של אורטגה ירד ל-78.5 מיליארד דולר בעוד הונו של גייטס טיפס חזרה ליותר מ-79 מיליארד דולר

אמנסיו אורטגה, הבעלים של אימפריית הבגדים אינדיטקס, הפך אתמול לזמן קצר לאדם העשיר בעולם.
בהמשך היום, זינוק של 10% במניית מיקרוסופט השיב את ביל גייטס למקומו בפסגת הרשימה.
למרות זאת, ציינו אתמול בספרד את "האירוע" בהתלהבות רבה.אורטגה,
שבבעלותו רשתות כמו זארה וברשקה, אימץ מודל עסקי של "אופנה מהירה", שבמסגרתו דגמים מתצוגות האופנה מגיעים במהירות לחנויות במחירים ברי השגה.


לכתבה המלאה

יום רביעי, 21 באוקטובר 2015

בעקבות עסקת הענק למכירת סאנדיסק: חששות לגבי המרכז בישראל

ווסטרן דיגיטל האמריקאית תרכוש תמורת 19 מיליארד דולר את חברת שבבי הפלאש שנולדה בארץ וסיפחה אליה את יצרנית הדיסק און קי הישראלית. הצעד עשוי להצביע על כיוונים המייתרים את המרכזים המקומיים, שמעסיקים כ־600

 עובדים חברת ווסטרן דיגיטל האמריקאית, יצרנית הדיסקים הקשיחים הגדולה בעולם, הודיעה אתמול (ד') על כוונתה לרכוש את ייצרנית שבבי הפלאש סאנדיסק שייסד אלי הררי הישראלי תמורת הסכום האגדי של 19 מיליארד דולר — 98% ממנו במזומן ו־2% בהחלפת מניות. העסקה צפויה להכניס לפחות 500 מיליון דולר לווסטרן דיגיטל,
שמחזיקה כ־44% משוק הדיסקים הקשיחים ועתידה לצאת לפועל בתוך כשנה.
הדיווחים על המגעים בין החברות הקפיצו לאחרונה את מניית סאנדיסק, לאחר צניחה בעקבות תקלות בייצור ועיכובים בפיתוח שהותירו אותה מאחורי מתחרותיה, ובפרט סמסונג שניצחה אותה שוב ושוב במכרזים לאספקת זכרונות עבור אפל, הלקוחה הגדולה בעולם בתחום. סמסונג אף הביעה לאחרונה התעניינות ברכישה של סאנדיסק.
לעת עתה אין כוונה רשמית לערוך שינויים משמעותיים בשתי החברות. מנכ"ל סאנדיסק העולמית סאנג'יי מהרוטרה יצטרף לדירקטוריון ווסטרן דיגיטל ומנכ"ל ווסטרן דיגיטל סטיב מיליגן ימשיך לכהן כראש החברה שהמטה שלה ישאר בעמק הסיליקון בקליפורניה.




יום שלישי, 20 באוקטובר 2015

אלביט ותע"א נלחמות על הפעילות הביטחונית של נס

שתי חברות הדגל של התעשיות הביטחוניות מובילות במכרז שמתקיים למכירת TSG, לשעבר החטיבה הביטחונית של נס טכנולוגיות, מידיה של קבוצת סיטי. תג המחיר עבור החברה שמעסיקה 400 עובדים בארץ מוערך ב־200 מיליון שקל

שנה לאחר מכירת נס ישראל לקבוצת חילן, קבוצת סיטי מנסה למכור גם את חברת TSG — המוכרת יותר כחטיבה הביטחונית לשעבר של נס טכנולוגיות.
מי שמנהלות מירוץ צמוד לרכישתה הן שתי חברות הדגל של התעשיות הביטחוניות, אלביט מערכות ( 29,850.0 הוסף לתיק האישי) והתעשייה האווירית.ל"כלכליסט" נודע כי במכרז שמתקיים למכירת החברה, מסתמן כי המחיר שישולם עבורה הנו כ־200 מיליון שקל (50-40 מיליון דולר).
חברה נוספת מהתעשייה הביטחונית, אירונאוטיקס, נשרה בשלב מוקדם יותר מהמכרז.
TSG שמנוהלת על ידי מיכאל זינדרמן מעסיקה 400 עובדים בישראל, רובם בתל אביב, ובעולם היא פועלת עם שותפים מקומיים.
עם עובדיה נמנים מפתחים ומנהלים רבים יוצאי אגף המודיעין בצה"ל.נס טכנולוגיות, חברת המחשוב הבינלאומית, נשענה בעבר על שלוש חטיבות: הודו וארה"ב, נס ישראל ופעילות החטיבה הביטחונית.
קרן CVCI הבינלאומית שבשליטת קבוצת סיטי רכשה את נס טכנולוגיות תמורת 307 מיליון דולר ומימשה את האחזקה בנס ישראל לפני שנה כשמכרה אותה לחברת חילן שבשליטת אבי באום, תמורת 42 מיליון דולר, על 2,500 העובדים שלה.


לכתבה המלאה

חברת SAS מפסיקה לטוס לישראל: "בגלל חוסר היציבות באזור"

חברת התעופה הסקנדינבית SAS (סקנדינביאן איירליינס) המפעילה בין 2 ל-4 טיסות שבועיות בקו תל אביב-קופנהגן תפסיק את טיסותיה לארץ במרס 2016. בהודעת החברה בישראל נמסר כי מדובר בנסיבות טכניות, אך בחברה מאשרים: "הטיסות יופסקו בשל חוסר היציבות הפוליטי המשפיע על קו הטיסות".
משרד התיירות: "מצרים על ההחלטה" חברת התעופה הסקנדינבית SAS (סקנדינביאן איירליינס) החליטה להפסיק את טיסותיה לתל אביב, מוסקבה ואנקרה. יעדים אלה לא ייכללו בלוח הקיץ הקרוב של החברה החל ממרס 2016.
על אף הודעת נציגי החברה בישראל לפיה הסיבה היחידה להפסקת הטיסות הינה טכנית, בהנהלת החברה מאשרים: "חוסר היציבות הפוליטי משפיע על קו הטיסות".
בהודעת דוברת החברה, טרין קרומן-מיקלסן, נמסר כי "תל אביב היא יעד יקר לתפעול עבורנו, בתחרות קשה שהפכה גם ללא רווחית מבחינתנו. בנוסף חוסר היציבות הפוליטי באוזר משפיע על פעילותו של הקו".



לכתבה המלאה

יום ראשון, 18 באוקטובר 2015

החלקה ימינה להנפקה: בעלת טינדר רוצה לגייס 100 מיליון דולר

חברת IAC אינטראקטיב הגישה תשקיף לקראת הנפקה של החברה־הבת מאץ', שמחזיקה בנתח של 20% משוק הדייטינג המקוון. החברה, שמפעילה 45 אתרים ואפליקציות ב־190 מדינות וב־38 שפות, הוציאה 1.28 מיליארד דולר על מיזוגים ורכישות מאז 2009

חברת IAC אינטראקטיב האמריקאית הגישה ביום שישי תשקיף לקראת הנפקה של חטיבת אתרי הדייטינג שלה מאץ' גרופ (Match Group). החברה־האם, שמפעילה מאות אתרי אינטרנט פופולריים ומוכרים כמו Dictionary.com, אתרי המידע ask.com ו־about.com, אתרי הווידיאו Vimeo ו־CollegeHumor, שואפת לגייס 100 מיליון דולר בהנפקה. מאץ' גרופ מפעילה 45 שירותי היכרויות מקוונים ב־190 מדינות וב־38 שפות.
האתר הפופולרי ביותר של מאץ' הוא האפליקציה מבוססת המיקום טינדר שמבצעת, לפי דיווחיה, 26 מיליון שידוכים מדי יום ומאפשרת למשתמשים לפסול או לאשר בני זוג פוטנציאליים באמצעות הזזת תמונתם ימינה (תשובה חיובית) או שמאלה (תשובה שלילית). האתר השני במידת הפופולריות שלו בבעלות מאץ' הוא OKCupid.
עם שירותי היכרויות אחרים של מאץ' נמנים HowAboutWe שהמשתמשים בו מציעים זה לזה הצעות מקוריות ומעניינות לדייט ראשון, People Media המצמיד משתמשים זה לזה לפי תחומי עניין משותפים, דת, מוצא ועוד.
בסך הכל מאץ' מפעילה את אתרי הדייטינג הפופולריים ביותר בבריטניה, קנדה, ברזיל, אוסטרליה, ארצות הברית ובעוד מדינות רבות. לפי ההערכות, IAC כבר מחזיקה בכ־20% מכל שוק אתרי הדייטינג בעולם.



לכתבה המלאה

יום שבת, 17 באוקטובר 2015

הערכות: איילון תידרש לפצות את דן על נזקי השריפה בכ-20 מיליון שקל

32 אוטובוסים של דן עלו אתמול באש. בענף התחבורה מציינים כי אם יתברר שמדובר בהצתה על רקע לאומני מי שיידרש לפצות את החברה היא ממשלת ישראל

חברת הביטוח איילון היא המבטחת של חברת התחבורה הציבורית דן, והיא זו שתעמוד במוקד תביעות הפיצוי של החברה בגין נזקי השריפה מאתמול (שבת).
בשעות הצהריים התחוללה שריפת ענק בחניון חברת דן שממוקם בסמוך לאיצטדיון הכדורגל שברמת גן, ומבדיקה סופית דן מדווחת על השבתה של 32 כלי רכב, רובים אוטובוסים "רגילים" ולא מפרקיים.


לכתבה המלאה

יום רביעי, 14 באוקטובר 2015

קנסות של מיליוני שקלים לא מצליחים לעצור את בזק

בשנה האחרונה נתפסה בזק בארבע הפרות שונות של תקנות משרד התקשורת, כמו אי־מתן זיכויים ללקוחות, הקצאת קידומות טלפון לא מאושרות והפרעה לרפורמה הקווית. כל זה לא מפריע למשרד התקשורת להמשיך ולאשר לחברה הקלות בתחום הרפורמה הסיטונאית

משרד התקשורת הטיל אתמול על בזק קנס משמעותי שלישי מתחילת השנה, הפעם בסכום גבוה יחסית של 3.2 מיליון שקל. לאחר שביולי קנס משרד התקשורת את בזק ב־900 אלף שקל על מניעת הטבה מלקוחות שנטשו ובסכום דומה בספטמבר על הקצאת מספרי טלפון בקידומת שלא אושרה, הפעם החליט המשרד לשלש את הקנס על בזק בגין גביית תשלום מופחת עבור התקנת קווי טלפון אצל לקוחות בניגוד לתקנות.
אלא שלמרות הקנסות שהטיל מנכ"ל משרד התקשורת ואיש אמונו של ראש הממשלה שלמה פילבר, נראה שהמשרד שהוא מנהל משחק מול בזק משחק כפול.
הוא ממשיך לקנוס אותה, אך באותה עת מקדם מולה פשרה בנוגע לרפורמה בשוק התקשורת הקווית שצפויה להיטיב עמה ולפעול נגד מתחרותיה סלקום ופרטנר.
קודמו של פילבר בתפקיד, אבי ברגר, החליט לקנוס את בזק בגובה 11.3 מיליון שקל בגין הפרעות לרפורמה, אך עד כה קנס זה לא הוטל ול"כלכליסט" נודע כי בשבועות הקרובים בכוונת המשרד להכריע בנוגע לגובהו.


לכתבה המלאה

יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

המשביר תתחיל להלביש שוטרים

המכרז של המשטרה לאספקת ביגוד אישי וספורט לשוטרים דרש מהמתמודדות להעניק הנחות גבוהות יותר בהשוואה למכרז הקודם, וקבוצת גולף, שסיפקה את השירות בשנים האחרונות, הפסידה בו לטובת המשביר לצרכן

המשביר לצרכן זכתה במכרז המשטרה לאספקת ביגוד אישי וספורט לשוטרים, ותירש את מקומה של קבוצת גולף, שסיפקה את השירות בחמש שנים האחרונות, כך נודע ל"כלכליסט". לצד המשביר תמשיך לספק את השירות רשת H&O, לאחר שזכתה במכרז בפעם השלישית ברציפות. למכרז, שכלל גם ממכר מדים לשוטרים, ניגשו H&O, המשביר וגולף. המכרז מתקיים פעם בחמש שנים.
שתי החברות הזוכות יספקו לשוטרים ביגוד אישי וספורט, ופינות למדים תפעיל רק H&O ב־17 סניפים. הזוכות במכרז מחויבות להעניק לשוטרים הנחה ברכישת בגדים, ועל פי תנאי המכרז עומד שיעור ההנחה המינימלי על 25% ממחיר המוצר. על פי הערכות הציעה המשביר במכרז הנחה של 30% לשוטרים.
.

לכתבה המלאה

פולקסווגן: המשטרה פשטה על המשרדים

שלושה שבועות לאחר חשיפת פרשת הטעיית בדיקות זיהום האוויר, והצרות המשפטיות והטכנולוגיות של פולקסווגן מצטברות עוד ועוד. קבלו עדכון לא אופטימי

המשקיעים מתחילים לנשום לרווחה, ההנהלה הבכירה מרגישה מחנק.
למרות התאוששות בבורסות, שערוריית הטעיית בדיקות זיהום האוויר בפולקסווגן עדיין מאיימת על עצם קיומו של הקונצרן, שלושה שבועות לאחר חשיפת תוכנת הטעיית בדיקות הזיהום ב-11 מיליון כלי רכב מתוצרת אודי, סיאט, סקודה ופולקסווגן בכל רחבי העולם, 11 אלף מהם בישראל.
מנהלי יצרנית הרכב הגדולה בעולם התנצלו אמנם, פיטרו מספר בכירים כולל את המנכ"ל מרטין וינטרקורן, פרסמו את מספר כלי הרכב הנגועים בכל מדינה בעולם והבטיחו כי יחלו בתיקון הבעיות בינואר 2016, ויסיימו זאת עד סוף אותה שנה. אבל ההתפתחויות האחרונות מלמדות כי הבעיות לא רק שלא הסתיימו, מבחינות רבות הן בעצם מתחילות.




לכתבה המלאה

יום רביעי, 7 באוקטובר 2015

מבחני בטיחות: יונדאי מצטיינת. ציון חלקי לאופל ולמכונית הספורט של מאזדה

יונדאי טוסון זכתה לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבי ריסוק מתוך חמישה. מכונית הספורט MX5 החדשה והאופל קארל קיבלו ציון של ארבעה כוכבים

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק שערך הארגון לשלושה דגמים חדשים - מתוצרת יונדאי, אופל ומאזדה.
מדובר בשלושה דגמים המיועדים לשיווק בישראל בעתיד הקרוב: רכב הכביש שטח יונדאי טוסון, מכונית הספורט מאזדה MX5 ומכונית הסופר מיני אופל קארל.
על פי תוצאות מבחני הריסוק, יונדאי טוסון זכתה לציון בטיחות גבוה של חמישה כוכבי ריסוק מתוך חמישה.
בנוסף זכתה הטוסון גם לציונים גבוהים בתתי הסעיפים של מבחן הריסוק, המנתחים את עוצמת הפגיעות בחלקיו השונים של הרכב.





לכתבה המלאה

יום שני, 5 באוקטובר 2015

פולקסווגן לא לבד: שרשרת המחדלים שקברו את "האיכות הגרמנית"

עוד לפני שהתפוצצה פרשת דיזלגייט החלו הגרמנים לפקפק במוניטין שהתעשייה שלהם בנתה במשך עשורים שלמים. מהשוחד בחברות ענק כמו סימנס ובוש ועד לפארסת בניית שדה התעופה החדש בברלין - נראה ש'מייד אין ג'רמני' כבר אינו ערובה לאיכות

החורף של 2013 היה החורף החשוך בתולדות ברלין.
בממוצע, בתקופה שבין דצמבר לסוף פברואר, מדדו תחנות ניטור מזג האוויר רק 96 שעות של שמש ישירה במשך שלושת החודשים האפורים שחנו בשמי גרמניה, אבל במקום אחד בברלין זרח אור כאילו יש לו שמש משל עצמו. היה זה בשדה התעופה החדש שהולך ונבנה בשנים האחרונות בעצלתיים.
האורות דלקו שם במשך כמעט שבועיים תמימים ללא הפסקה. הסיבה? קשיים טכניים.
מהנדסי מערכות החשמל פשוט לא הצליחו לכבות אותם. הנוסעים שהגיעו באותה תקופה לברלין ונחתו בשדה התעופה הישן שונפלד שממוקם בסמיכות לזה שנבנה, ידעו לספר על התלוצצויות של קברניטי המטוס שלהם שהפנו את תשומת ליבם של הנוסעים לפני הנחיתה למחזה הפילאי של אור שלא ניתן לכבות אותו.
המבוכה הגרמנית רק התגברה כשבאותו זמן הודיעה הנהלת הפרוייקט על עוד דחייה של שנה בתאריך הפתיחה המקורי שעמד על אוקטובר 2011.
נכון להיום, השדה החדש עדיין בתהליך בנייה ואף אחד, אבל אף אחד כבר לא מוכן להתחייב על תאריך פתיחה. זה לא רק פולקסווגן.
מעל האמינות והיעילות הגרמנית נתלה בשנים האחרונות סימן שאלה ענק, והוא מגיע דווקא מבית. בעוד אדי פרשת זיוף נתוני הפליטה של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם מסרבים להתנדף ותעשיית הרכב האירופאית כולה סובלת מריח רע וצלילת מניות חופשית בבורסות, הגרמנים עצמם כבר מביעים סקפטיות בשם שהתעשייה שלהם בנתה לעצמה בעשורים שמאז מלחמת העולם השנייה. "מרצדס זה לא מה שהיה פעם", הוא כבר משפט שגור בפי לא מעט גרמנים. אבל בעידן שבו פולקסווגן מזייפת, סימנס משחדת וברלין מאחרת, האמינות הגרמנית מתרסקת.

לכתבה המלאה