s

יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

כך תהפוך אפל את הבית שלנו לאייפד אחד ענק

חיישן תלת־ממדי יקרין כפתורים וירטואליים לשליטה במכשירי חשמל על הקירות ועל רהיטים אחרים. פטנט שרשם מרכז הפיתוח הישראלי של אפל חושף מה מתכננת ענקית הטכנולוגיה לעתיד הבית החכם


המהפכה הבאה של אפל עשויה להגיע מישראל. החברה מתכננת להפוך את הקירות בבית שלנו, ואולי גם את שאר הרהיטים, לממשק הפעלה לבית חכם בעזרת חיישן תלת־ממדי שיזהה את המיקום, את הגובה ואת תנועות הגוף של האנשים בחדר ויקרין בעבורם צג וירטואלי מותאם. בסוף החודש שעבר רשם מרכז הפיתוח הישראלי של אפל בהרצליה פטנט חדש ששופך אור על התוכניות של החברה לתחום, בדמות המצאה שמכונה ברשם הפטנטים "אמצעי בקרה גמישים לחדר" המוצר מתבסס במידה רבה על החיישן התלת־ממדי של פריימסנס (PrimeSense), ששולב בעבר במכשירי הקינקט של מיקרוסופט ושימש להפעלת משחקי מחשב באמצעות תנועות הגוף.
כעת לוקחת אפל את יכולת החישה של מחוות הגוף של פריימסנס ומיישמת אותה לשליטה במוצרי חשמל ביתיים כחלק מחזון הבית החכם שלה. במרכזו של הפטנט החדש עומד מתקן הכולל חיישן תלת־ממדי ומקרן המותקן על תקרת הסלון ומקרין כפתורי שליטה וירטואליים על הקיר. המתקן פועל בכמה אופנים בו־זמנית: הוא סורק את החדר, מזהה את האנשים הפועלים בו, את מיקומם, את גובהם ואת כף ידם, ולאחר מכן מקרין על הקיר הסמוך להם ממשק הפעלה וירטואלי למכשירים בבית כמו המזגן, מכשירי הטלוויזיה, מערכות השמע או גופי התאורה.
על פי תיאור הפטנט, כפתורי ההפעלה שיוקרנו על הקיר יוכלו להידמות לכפתורים ממשיים: מתג הפעלה פשוט היכול לשמש להדלקה ולכיבוי של גופי התאורה, כפתור סיבובי יוכל לשמש לעמעום ומתג הזזה מצד לצד לוויסות הטמפרטורה בחדר. על המתג הווירטואלי יוקרנו הטמפרטורות הממשיות בחדר וכן הטמפרטורות הרצויות, כאילו היה וסת חום.



לכתבה המלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה