s

יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

משרד התקשורת אפשר לגולן לפרק מאות אנטנות

גולן טלקום חיכתה שמשרד התקשורת יבדוק שהיא עומדת בתנאי הרישיון שלה עם פריסה של 800 אתרי שידור ברחבי הארץ. בשנה וחצי שחלפו מאז אותה בדיקה היא פירקה כ־90% מהן, ומשרד התקשורת לא טרח להתערב

העובדה שגולן טלקום פירקה במהלך השנה וחצי האחרונות 90% מאתרי השידור שלה וחדלה להקים אנטנות נוספות אינה חדשה. אבל לידי "כלכליסט" הגיע הפירוט המלא של מספר האנטנות הפעילות שהיו לגולן טלקום בכל חודש, והוא חושף את הציניות העסקית שבה פעלה החברה.
לא פחות מכך הוא חושף את המחדל המתמשך של משרד התקשורת, שאמור היה לפקח על החברה ולוודא שהיא עומדת בתנאי רישיונה כמפעילה סלולרית, אך הוא לא עשה כך ונמנע מהטלת סנקציות אפקטיביות, באופן שאיפשר לגולן לפרק את האתרים ללא מפריע.רישיונה של גולן חייב אותה להגיע לכיסוי של 20% משטח המדינה עד סוף 2013.
החברה עמדה בדרישה ומן הפירוט עולה שבדצמבר 2013 היו לה מספר שיא של 800 אנטנות פעילות.
הביקורת של משרד התקשורת נמשכה עד מרץ 2014, ולאורך התקופה הזאת מספר האנטנות נותר כשהיה. מכאן ואילך היתה גולן אמורה להמשיך ולהקים אתרי קליטה, כדי להגיע לכיסוי של 40% משטח המדינה בסוף 2015.
אלא שחודשים ספורים אחרי תום הבדיקה הראשונה של משרד התקשורת, במאי 2014, הגיעה החברה להסכם שיתוף רשתות עם סלקום. מאותו רגע היא החלה פשוט לפרק את אתרי השידור שבנתה.


לכתבה המלאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה