s

יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

הערבות של דלק ונובל במקרה של אסון סביבתי במאגר תמר: רק 35 מיליון דולר

אסון אקולוגי במאגרי הגז עלול לגרום לנזק של מיליארדים, אך המדינה דרשה מהחברות ערבות נמוכה ואינה חושפת את גובה הכיסוי הביטוחי


הערבות לכיסוי נזקים סביבתיים במאגר תמר במקרה של תאונת קידוח או אסון אקולוגי עומדת על 35 מיליון דולר.
כך עולה מנתונים שהעביר משרד התשתיות והאנרגיה לתנועה לחופש המידע ולעמותת צלול, עקב עתירה שהן הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים.
שווי מאגר תמר שמפיק גז מאז מרץ 2013 נאמד ב־12–10 מיליארד דולר.
מהנתונים המפרטים את הערבויות שהפקידו שותפויות הגז עולה כי ערבות כיסוי הנזקים במאגר לווייתן עומדת על 50 מיליון דולר - 20 מיליון לחזקת לווייתן דרום, ו־30 מיליון דולר לחזקת לווייתן צפון.
במאגרי כריש ותנין, על ארבעת הרישיונות שמרכיבים אותם, הערבות היא 5 מיליון דולר.
במאגר ים תטיס שפעל מול חופי אשקלון עד העת האחרונה, הערבויות עומדות על 15 מיליון דולר. כל המאגרים מוחזקים בעיקרם על ידי דלק קידוחים ונובל אנרג'י.



לכתבה המלאה

2 תגובות:

  1. אני מאמין בכל ליבי שחברת דלק קידוחים לא תעשה נזק במכוון למדינת ישראל. יש מיליון הסברים בעד ונגד אבל אם מסתכלים על ההסברים של יוסי אבו מנכ"ל דלק - אפשר להבין לפחות שיש שני צדדים למטבע ולא רק את הצד הפופוליסטי שרואים ברשת.

    השבמחק
  2. מאגר תמר כמו כל מאגר גז יכול להוות אסון אקולוגי אך יש כל כך הרבה צעדי נגד שזה ממש ממש לא נראה אפשרי שיהיה איזשהו אסון. בכל מקרה הערבויות של החברה ושל המדינה מורכבות מהערכות של מהנדסים ואנשי מקצוע אשר מחשבים את רמת הסיכון ואני מאמין להם יותר.

    השבמחק