s

יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

הערבות של דלק ונובל במקרה של אסון סביבתי במאגר תמר: רק 35 מיליון דולר

אסון אקולוגי במאגרי הגז עלול לגרום לנזק של מיליארדים, אך המדינה דרשה מהחברות ערבות נמוכה ואינה חושפת את גובה הכיסוי הביטוחי


הערבות לכיסוי נזקים סביבתיים במאגר תמר במקרה של תאונת קידוח או אסון אקולוגי עומדת על 35 מיליון דולר.
כך עולה מנתונים שהעביר משרד התשתיות והאנרגיה לתנועה לחופש המידע ולעמותת צלול, עקב עתירה שהן הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים.
שווי מאגר תמר שמפיק גז מאז מרץ 2013 נאמד ב־12–10 מיליארד דולר.
מהנתונים המפרטים את הערבויות שהפקידו שותפויות הגז עולה כי ערבות כיסוי הנזקים במאגר לווייתן עומדת על 50 מיליון דולר - 20 מיליון לחזקת לווייתן דרום, ו־30 מיליון דולר לחזקת לווייתן צפון.
במאגרי כריש ותנין, על ארבעת הרישיונות שמרכיבים אותם, הערבות היא 5 מיליון דולר.
במאגר ים תטיס שפעל מול חופי אשקלון עד העת האחרונה, הערבויות עומדות על 15 מיליון דולר. כל המאגרים מוחזקים בעיקרם על ידי דלק קידוחים ונובל אנרג'י.



לכתבה המלאה

יום רביעי, 2 בדצמבר 2015

פריון רוכשת את חברת הפרסום האמריקאית Undertone ב-180 מיליון דולר

חברת הפצת התוכנות פריון (Perion) הממוקמת בחולון הודיעה אחר הצהריים שהיא רוכשת את סוכנות הפרסום הדיגיטלי מניו יורק תמורת 180 מיליון דולר

לא רק אקזיטים: חברת פריון נטוורק (NASDAQ: PERI) הישראלית רכשה את חברת הפרסום הדיגיטלי האמריקנית Undertone תמורת שווי חברה של 180 מיליון דולר. פריון מתמקצעת בפתרונות חכמים שמאפשרים למפתחי אפליקציות להפיק רווחים מהאפליקציות או מהתוכן שלהן ולהרחיב את חשיפתן לקהלים רחבים יותר.

לכתבה המלאה

יום שלישי, 1 בדצמבר 2015

סמארטפון הדגל ZUK Z2 יגיע עם מנגון צילום מסתובב ו-Snapdragon 820

בחודש אוגוסט האחרון הצטרפה לשוק הסמארטפונים הרווי יצרנית חדשה בשם ZUK, שלמעשה מהווה לחברה הנמצאת בבעלותה ותמיכתה הכלכלית של ענקית המחשוב והסמארטפונים, לנובו (Lenovo).
החברה השיקה את מכשיר הדגל Z1, שהגיע עם מפרט מן השורה הראשונה ותג מחיר נמוך למדי.
כעת, נראה כי היצרנית הסינית נמצאת בימים אלו בשיאם של המאמצים לקראת השקת ממשיך דרכו, ZUK Z2. על פי דיווח חדש המגיע מסין ותמונות המכשיר הראשונות אותן חושף, אחד מן האלמנטים המרכזיים אותם יציע ה-ZUK Z2 יהיה מערך צילום הניתן לסיבוב בעד 360 מעלות.
כך, מצלמת המכשיר האחורית, שבמרבית המקרים טובה משמעותית מהמצלמה הקדמית, תוכל לשמש גם עבור תמונות סלפי, בדומה ל-OPPO N3.
נוסף על כך, מעידות התמונות על כך שהמכשיר ישלב מסגרת אלומיניום וגב מעשוי מתכת, כשאלו יקטעו בחלקו העליון של המכשיר עקב מנגון הצילום. עוד בנוגע למפרטו, מעדכן אתר GizmoChina כי יחידת העיבוד של הסמארטפון תהיה Snapdragon 820, שהוכרזה לאחרונה.



לכתבה המלאה

התעשייה האווירית תפצה את בואינג ב־27 מיליון דולר

לטענת בואינג, מחירם של חלקי המטוסים שנקנו מהתעשייה האווירית היה גבוה מתמחור השוק

התעשייה האווירית (תע"א) תפצה את בואינג ב־27 מיליון דולר בעקבות הסכם פשרה בין השתיים.
סכם הפשרה נסב על מחירם הסופי של תתי־מכלולים (חלקי מטוסים) שמייצרת התעשייה האווירית למטוסי הבואינג 787, כך עולה מדוחותיה הכספיים של החברה לרבעון השלישי שהתפרסמו שלשום.
תע"א מייצרת חלקי מכלולים בין היתר לשוק מטוסי הנוסעים הגדולים שבו פועלות כיום חברות בואינג האמריקאית ואיירבס האירופאית.



לכתבה המלאה

משרד התקשורת אפשר לגולן לפרק מאות אנטנות

גולן טלקום חיכתה שמשרד התקשורת יבדוק שהיא עומדת בתנאי הרישיון שלה עם פריסה של 800 אתרי שידור ברחבי הארץ. בשנה וחצי שחלפו מאז אותה בדיקה היא פירקה כ־90% מהן, ומשרד התקשורת לא טרח להתערב

העובדה שגולן טלקום פירקה במהלך השנה וחצי האחרונות 90% מאתרי השידור שלה וחדלה להקים אנטנות נוספות אינה חדשה. אבל לידי "כלכליסט" הגיע הפירוט המלא של מספר האנטנות הפעילות שהיו לגולן טלקום בכל חודש, והוא חושף את הציניות העסקית שבה פעלה החברה.
לא פחות מכך הוא חושף את המחדל המתמשך של משרד התקשורת, שאמור היה לפקח על החברה ולוודא שהיא עומדת בתנאי רישיונה כמפעילה סלולרית, אך הוא לא עשה כך ונמנע מהטלת סנקציות אפקטיביות, באופן שאיפשר לגולן לפרק את האתרים ללא מפריע.רישיונה של גולן חייב אותה להגיע לכיסוי של 20% משטח המדינה עד סוף 2013.
החברה עמדה בדרישה ומן הפירוט עולה שבדצמבר 2013 היו לה מספר שיא של 800 אנטנות פעילות.
הביקורת של משרד התקשורת נמשכה עד מרץ 2014, ולאורך התקופה הזאת מספר האנטנות נותר כשהיה. מכאן ואילך היתה גולן אמורה להמשיך ולהקים אתרי קליטה, כדי להגיע לכיסוי של 40% משטח המדינה בסוף 2015.
אלא שחודשים ספורים אחרי תום הבדיקה הראשונה של משרד התקשורת, במאי 2014, הגיעה החברה להסכם שיתוף רשתות עם סלקום. מאותו רגע היא החלה פשוט לפרק את אתרי השידור שבנתה.


לכתבה המלאה

לכבוד הולדת הבת: צוקרברג יתרום לצדקה 99% ממניותיו בפייסבוק

מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית ורעייתו פרסיליה הודיעו על הולדת בתם מקס; שווי המניות מוערך ב-45 מיליארד דולר, וצוקרברג הודיע כי יתרום אותן "במהלך חייו"

זוז הצידה ביל גייטס, יש פילנטרופ חדש בסביבה: מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צורקברג, הודיע שיתרום במהלך חייו 99% ממניותיו ברשת החברתית למטרות צדקה.
שווי המניות מוערך ב-45 מיליארד דולר, והן ייהפכו לאחת מתרומות ההון הגדולות בהיסטוריה. צוקרברג הודיע על התרומה הערב, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, בו בישרו הוא ורעייתו פרסיליה צ'ן על הולדת בתם הבכורה, מקס. "בעולם כיום, הדור שלנו יכול לקדם את הפוטנציאל האנושי ואת השיוויון באמצעות ריפוי מחלות, למידה מותאמת אישית, רתימת אנרגיה נקייה, חיבור אנשים, בניית קהילות חזקות, הפחתת העוני, מתן שיוויון זכויות והפצת הבנה בין האומות", הוא כתב.
"אנחנו מחויבים לעשות את חלקנו הקטן על מנת לעזור לעולם הזה, למען כל הילדים. במהלך חיינו נתרום 99% ממניותיונו בפייסבוק ונצטרף לרבים אחרים על מנת לשפר את העולם בשביל הדור הבא".



לכתבה המלאה