s

יום ראשון, 8 בנובמבר 2015

"אם טבע תפשוט רגל, אפרוש - כי יהיה לי משעמם"

בביקורו בארץ קרץ יו"ר מיילן רוברט קורי למשקיעים הישראלים לקראת ההצבעה על הצעת הרכש לפריגו, עקץ את מנכ"ל פריגו וניסה לגמד את המאבק מול מנכ"ל טבע

"אני לא חושב שניהלתי מאבק עם טבע או עם ארז ויגודמן", אומר יו"ר מיילן רוברט קורי בראיון ל"כלכליסט", שנערך בעת ביקורו בישראל לרגל פתיחת המסחר במניית מיילן בתל אביב.
קורי מדבר על האופן שבו התגלגלה ההצעה של טבע לרכוש את מיילן, ועל חילופי המכתבים שהציפו אז את גופי התקשורת — שכללו הטחת האשמות, ביקורת בוטה ושפע עקיצות.
"ארז פנה אליי באופן פומבי, ולא נותרה לי ברירה אלא להגיב באותו אופן. לכן בתקשורת מציגים את זה כמאבק", מסביר קורי. "דם רע? דם רע זה רעל, דם רע זה סרטן, הוא מוביל למוות. אין דם רע ביני ובין ארז, ומדאיג אותי שיש ישראלים שחושבים ככה".
קורי מוסיף על מנכ"ל טבע: "אני לא חייב להסכים עם הסטייל או עם הטקטיקות והאסטרטגיה שלו, אבל אני מכבד את האדם ואת העמדה שהוא מייצג.
אם אנחנו רוצים את טובת החברות שלנו, זה מעל הרמה האישית. זה עשוי להיראות אישי בתקשורת, אבל זה לא אישי בשבילי. אם טבע תפשוט את הרגל, אני אפרוש — כי אז זה יהיה לי משעמם מדי". ב־8 באפריל השנה הציעה מיילן לרכוש את פריגו תמורת כ־29 מיליארד דולר.
שבועיים בלבד לאחר מכן הגישה טבע למיילן הצעה משלה, שעמדה על 40 מיליארד דולר. הן פריגו והן מיילן לא ששו להירכש, אבל ההתנגדות של מיילן לרכישתה היתה אגרסיבית. אפשר שלכן ירדה טבע מעסקת מיילן ופנתה בחודש יולי לכיוון חלופי — רכישת חטיבת הגנריקה של אלרגן ב־40.5 מיליארד דולר.




לכתבה המלאה


יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

חשד: עו"ד נס קיבל חצי מיליון דולר מסימנס לקידום האינטרסים של OPC

תכתובות מייל ורישומי יומן שנחשפו הובילו את רשות ני"ע לכיוון חקירה חדש בפרשת סימנס, שלפיו עו"ד שלמה נס קיבל את הכסף כדי לקדם אינטרסים של חברה בבעלות עידן עופר, שחתמה עם הענקית הגרמנית על חוזה של מאות מיליוני דולרים. יועץ התקשורת של נס: הוא פעל "לפי החוק"

העו"ד והמפרק שלמה נס, יו"ר חברת החשמל לשעבר, קיבל מסימנס חצי מיליון דולר ב־2002 כדי לקדם אינטרסים עסקיים של חברת OPC רמת חובב מול משרד התשתיות, רשות החשמל וחברת החשמל - זהו אחד מכיווני החקירה החדשים שבודקת רשות ני"ע במסגרת פרשת השוחד בהיקף של 20 מיליון דולר ששילמה ענקית האנרגיה הגרמנית בישראל בשנים 2000–2005, בתמורה למידע וסיוע במכרזים.
חברת OPC שבשליטת עידן עופר זכתה באמצע שנות התשעים במכרז של חברת החשמל להקמת תחנת כוח פרטית ברמת חובב, וב־2002 חתמה עם סימנס על חוזה בשווי 250 מיליון דולר לאספקת ציוד להקמת התחנה.
על פי החשד, סימנס הפעילה את נס (שכבר לא עבד אז בחברת החשמל) כדי לסייע ל־OPC לשכנע גורמים ממשלתיים לאשר הגדלה של התעריפים שישולמו לה ב־60 מיליון דולר.
ברשות סבורים שהמניע של סימנס, ששילמה לנס כסף רב, היה למנוע את עצירת הפרויקט בשל חוסר כדאיות כלכלית ל־OPC, שעמה כאמור כבר חתמה חוזה שעתיד היה להכניס לה כסף רב.
אם הפרויקט היה נעצר, החוזה היה מבוטל.

לכתבה המלאה